INDIA!!!! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Nathan en Janneke - WaarBenJij.nu INDIA!!!! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Nathan en Janneke - WaarBenJij.nu

INDIA!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathan en Janneke

27 Februari 2009 | Nederland, Utrecht

Eindelijk zijn we dan toch echt aangekomen in Delhi! We hebben hele goede vluchten gehad (inclusief eetbare maaltijden en privetvscherm :D) en om 08:00 uur lokale tijd stonden we in Delhi. Toch best spannend omdat je dan opeens van alles moet gaan regelen. Eerst hebben we maar de bagage opgehaald en geld gewisseld en toen op zoek naar een taxi. Zodra we naar de aankomsthal liepen kwamen er meteen al een aantal mannen op ons af die ons taxi's aanboden, maar hier waren we voor gewaarschuwd omdat het meestal niet de meest zuivere types zijn en dus zijn we naar een loket gegaan om een taxi te bestellen. Voor 250 roepies (ong 4,5 euro) zouden we naar ons hotel gebracht worden, ongeveer 3 kwartier rijden. Lekker goedkoop dus..
We vonden het wel een beetje spannend om in de taxi te stappen, want er zijn zo ontzettend veel oplichters hier dat je nooit precies weet waar je uit zult komen. Toch maar ingestapt en toen begon de chaos. Echt helemaal niemand trekt zich hier ook maar iets aan van verkeersregels of belijning op de weg. De fietsers en wandelaars bevinden zich ook gewoon op de snelweg en hier en daar staat een koe. Daarnaast maakt het ook niet veel uit of je nou rechts of links inhaalt en om zo snel mogelijk door het verkeer te komen is iedereen continue (maar dan ook echt continue) aan het toeteren. De 'in memoriam' bordjes in de middenberm vond ik dan ook niet erg gerustellend. Na een half uur kwamen dan toch (nog steeds in 1 stuk ;) ) aan in delhi.
En ja hoor... in een of andere buitenwijk wist de chauffeur 'plotseling' niet meer waar hij heen moest en moesten we dat maar even bij een 'tourist information' gaan vragen. Dus wij liepen met hem mee en binnen werd ons (van te voren geboekte) hotel gebeld om de weg te vragen. 'Heel toevallig' bleek toen dat onze reservering niet binnen was gekomen en dat het hotel vol zat. Maar de mensen van de 'tourist information' wisten wel een ander hotel.. Nathan en ik vonden het echter nogal verdacht en bleven stug volhouden dat we toch naar ons hotel gebracht wilden worden.
Na een kwartiertje onderhandelen stapte de chauffeur iets chagrijniger weer in en reed ons in twintig minuten naar het hotel. De laatste 5 minuten moesten we zelf lopen omdat het in een drukke, smalle straat lag. Dus wij uitstappen en meteen begon de chauffeur te bedelen om een fooi. Hij wilde wel euro's, maar dan alleen briefjes want hij had ons toch zo goed geholpen. Haha ;) we hebben hem 50 eurocent gegeven en zijn met onze backpacks vertrokken richting hotel. En toen kwam de chaos pas echt op ons af!
Je kan hier als toerist niet lopen zonder continue mensen om je heen te hebben die je van alles en nog wat aanbieden. Om gek van te worden! Zeker na zon lange reis. Uiteindelijk heelhuids het hotel bereikt, waar bleek dat er gewoon een kamer voor ons geboekt was. Dit bevestigde ons vermoeden dat de chauffeur en de man van de 'tourist information' oplichters waren. Op dag 1 dus al meteen een overtuigende oplichtingspoging overleeft! We waren wel erg trots op ons zelf :D
Onze hotelkamer hier is verder prima. Het is een kleine kamer, maar heeft een prima bed. Wel een ijskoude douche en een wc die niet doorspoelt, maar ze hebben er erg behulpzaam een grote emmer naast gezet die je met water kan vullen en waarmee je de wc door kan spoelen ;)
's Avonds hebben we op een heerlijk dakterras gegeten!
De volgende dag waren we vergeten de wekker te zetten en werden we pas om half vier wakker!! De dag was dus al bijna voorbij en we hebben dan ook niet zo veel gedaan. Een beetje rondlopen en wennen aan de enorme hoeveelheden mensen die je hier iets proberen aan te smeren. Het is echt niet normaal! Zeker op de toeristische plekken zeuren de mensen constant om je aandacht en geld. We raken er nu al aan gewend en lopen zonder naar deze mensen te kijken of luisteren rond. Dat is volgens ons toch de beste tactiek.
Verder is hier ontzettend veel te zien! Het is echt een cultuurshock om hier rond te lopen! Er zijn heel erg veel heel kleine winkeltjes en nog veel meer uithangborden, waardoor je eigenlijk geen idee meer hebt wat zich waar bevindt. Ook wordt hier nog heel veel door de mensen zelf gedaan. Grote ladingen spullen worden op karren of op het hoofd door de overvolle straten van Delhi vervoerd. Het openbreken van de weg wordt met een schepje gedaan en het kapot slaan van het asfalt met een hamer. Ook de huizen zijn hier nogal bizar. Sommige bestaan maar voor de helft en hebben de gaten afgeschermd met doeken.
Veel bedelaars en zwerfhonden zijn hier ook. De meeste bedelaars zien er vrij netjes uit maar we hebben er ook al een gezien waarbij zn hele been een grote open wond was. Niet heel prettig.
En natuurlijk de heilige koeien! Die lopen hier ook regelmatig rond. Ze hebben hier trouwens ook enorme koeien voor wagens gespannen. Deze koeien zijn ongeveer even groot als een flink paard!
Er is hier dus meer dan genoeg te zien en te beleven en we vermaken ons hier dan ook prima! :D Het is alleen al geweldig om door de straten te lopen en om je heen te kijken. Sommige stukken zijn wel minder leuk omdat je dan echt helemaal gek wordt van alle oplichters en verkopers die je aandacht willen trekken. En ook is het opletten op je tas, want er is al een aantal keer geprobeerd om iets van ons te stelen.Maar als je daar niet te veel op let is Delhi ontzettend leuk om een keer mee te maken. Het is niet echt uit te leggen hoe het hier is, maar door alle geuren en geluiden is het soms echt overweldigend! We maken hier dan ook maar korte dagen en zijn daarna helemaal kapot ;)
Gister zijn we trouwens nog in een prachtige moskee geweest. We moesten onze schoenen uitdoen en ik kreeg een gigantische, roze soepjurk aan. Maar het was erg mooi en echt een oase van rust in de chaos van de stad.
De rest van de stad is trouwens erg lelijk! Of in ieder geval Old Delhi en het stuk van New Delhi dat we gezien hebben.
Ook hebben we al in een auto riksja gezeten. Ze zijn echt spotgoedkoop, zon 50 roepies (80 cent) voor een uur. Alles is hier erg goedkoop trouwens! Avondeten voor 2 personen is zon 4 euro en ontbijt 2 euro. Net hebben we heerlijke chips chili gegeten (patat is pittige chilisaus) en ik heb ook al de chai ontdekt: indiase thee met melk en nootmuskaat. Erg lekker :D
Volgens mij heb ik het meeste zo wel verteld. Waarschijnlijk ben ik een groot deel vergeten, maar we maken ook zo veel mee! :D We hebben het hier in ieder geval enorm naar ons zin en het weer is ook nog heerlijk (zon 30 graden en we hebben en koele kamer met ventilator :D)
Groetjes uit Delhi!
Nathan en Janneke.

Ps. De planning is om zondag te vertrekken uit Delhi en onze vogende bestemming is dan Jodhpur. Een stad waar alles blauw is.. ;)

• 27 Februari 2009 - 13:41

Anne:

Dag dag =) Ik ben heel blij dat jullie veilig aangekomen zijn enzo! Leuk verhaal ook ;) Ik kijk uit naar de volgende verslaglegging!!
    xx An

• 28 Februari 2009 - 16:51

Wilma Kraan:

Hoi hoi!!

Wat leuk om jullie verhaal te lezen! Echt fijn dat jullie er nu gewoon lekker zijn en dat julie ook al de eerste oplichtpoging overleefd hebben haha. Echt heel leuk dat we vanaf 2 verre continenten toch contact kunnen houden! Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal en heel erg veel plzier gewenst! Geniet ervan :)

Heel veel liefs, Wilma.

• 01 Maart 2009 - 11:27

Gabrielle:

Hey!!

Wat een mooie verhalen al! En fijn dat alles goed met jullie gaat! Veel plezier vandaag met de reis naar de blauwe stad!!

Ik kijk uit naar de volgende verhalen!

LIefs, Gabrielle

• 01 Maart 2009 - 12:52

Linda:

HEeej Nathan en Jan!!

Super om wat van jullie te lezen en wat goed om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben! Leuk verhaal!

Liefs, Linda

• 01 Maart 2009 - 13:37

Jan En Aagje:

test:
    even kijken of we het goed doen!!!!!!!!!

we hebben hele leuke verhalen gelezen en kijken uit naar de volgende .
    jan en aagje

• 01 Maart 2009 - 22:39

Ibb183:

groetjes van al jullie (ex) huisgenoten!!! have fun lieverds!!

• 02 Maart 2009 - 10:55

Petra:

Hoi Janneke,

Fijn dat jullie, na ruim een maand vertraging, nu tóch weg zijn!
    Jouw verhaal over de taxi riep bij mij herinneringen op van zo'n 12 jaar geleden (alweer!). Onze taxichauffeur, die ons in ik dacht Agra naar het vliegveld reed, bleef voortdurend rechts rijden ipv links! Uiteindelijk botsten we op een tegenligger!!! Alleen de auto liep deuken op, wij kwamen met de schrik vrij. Dus jouw angst was niet ongegrond.

Hoe gaat het met je gezondheid? Weer helemaal hersteld?

Nog veel plezier!

groetjes, ook van Pauline, Petra

• 05 Maart 2009 - 07:43

Phil En Yttje:

Nou mensen, wat een kleurrijke beelden trekken al voorbij! Compliment voor de wijze waarop jullie de taxichauffeur bij de kladden hadden...en nu maar relaxed blijven! Jaloers ook op het temperatuurtje! Hier komen de krokussen net boven de grond en vanmorgen de autoruiten staan krabben. Je oude oom en tante gaan binnenkort op wereldreis naar Parijs (alles voor een goede rijm!).Heb opa overgehaald voor een nieuw behangetje door een echte behanger, hij doet het ook nog, nu nog kijken hoe we de kamer leeg krijgen. Heel veel goeds jullie daar, we kijken weer uit naar de nieuwe berichten.
    hartelijke goeten, Phil en Yttje

• 05 Maart 2009 - 14:19

Marian Schot:

Van Gabrielle jullie site gekregen en vond het erg leuk om te lezen wat jullie nu al meegemaakt hebben. Ik begrijp jullie cultuurshock wel na onze reis hoor. Hoop nog veel van jullie te lezen. Heel veel plezier en pas goed op jezelf. Groetjes van Marian