Tibet en offers... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathan en Janneke - WaarBenJij.nu Tibet en offers... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathan en Janneke - WaarBenJij.nu

Tibet en offers...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathan en Janneke

05 April 2009 | Nepal, Kathmandu

Hallo!
Wederom de groejes uit Kathmandu!
Ik zit nu in een internetcafe waarbij de eigenaar ontzettend loopt te smakken vlak achter me, heerlijk! ;)
Een aantal dagen geleden zijn we hier naar het reisbureau gegaan die cantact heeft met het reisbureau waar wij onze reis naar Tibet hebben geboekt. Eerst zou Tibet tot half april dicht blijven, wat dus zou betekenen dat dat deel van onze reis niet door zou gaan. Later hoorden we echter dat Tibet misschien per 5 april weer open gaat en dus is er een kans dat we er wel heen kunnen! We hebben wat formulieren ingevuld en paspoorten ingeleverd en overmorgen krijgen we te horen of het wel of niet door kan gaan, spannend!
Omdat onze paspoorten bij het reisbureau liggen, wilden we niet te ver van Kathmandu weg gaan. We zijn wel nog 2 nachten in Patan geweest, een stadje vlak onder Kathmandu. Dat was erg leuk! We hebben (wederom) een mooie stadswandeling gemaakt die uitkwam op Durbar Square. Alle Newari steden en dorpen hier zijn opgebouwd rondom een Durbar Square, een groot vierkant met daarop allemaal tempels en eventueel een paleis.
Op deze Durbar Square was ook een leuke binnenplaats dachten wij, dus liepen we daar even naar binnen. Er stonden nogal wat mensen op de binnenplaats en de grond was helemaal rood gekleurd. Ik dacht eerst nog dat het verf was, maar toen hoorde ik een klagelijk gemekker... Ik deed nog twee stappen naar voren en daar lag een grote geit op zijn zij. Op de plek waar normaal de kop begint, zat nu een groot, bloederig gat... Ik keek opzij en 10 meter verder lag een nog levende geit op zijn zij. Ernaast stond een Nepalese man met een erg groot zwaard in zijn handen. Het zwaard zwiepte naar beneden en met een doffe klap werd ook de kop van deze geit eraf gehakt.. De man pakte de geit bij zijn achterpoten en begon hem rond te slepen over de binnenplaats, zodat deze nog roder gekleurd werd...
Dit alles gebeurde binnen een halve minuut, dus voordat we het wisten zaten we te kijken naar het offeren van geiten. De Nepalese cultuur is erg leuk, maar dit ging ons toch iets te ver en dus zijn Nathan en ik maar snel weg gelopen. Nog helemaal geschokt door wat we net hadden gezien.. ;)
Bijgekomen van de schok, hebben we maar snel een lekkere hamburger gegeten! (aangezien ze hier geen koeien mogen slachten, bestaat een groot deel van het vlees hier uit waterbuffels, erg lekker..)
Verder hebben we in Patan nog een dierentuin bekeken. De dierentuin stond op een klein oppervlak, maar ze waren er toch in geslaagd om er een verrassend groot aantal dieren in te plaatsen. De hokken waren dan ook niet altijd even ruim. Voor de Nepalezen waren wij net zo interessant als de dieren, en dus werden we uitgebreid bekeken en gegroet. Ze blijven westerlingen hier toch erg bijzonder vinden af en toe!
Ook hebben we nog parapluus gekocht, waarna het natuurlijk geen druppel meer heeft geregend!
Morgen gaan we mountainbiken door de vallei hier. We krijgen een gids mee, dus ik hoop dat ik hem bij kan houden! ;)
Groetjes!
Nathan en Janneke.

• 08 April 2009 - 09:03

Gabrielle:

He Nathan en Jan!!

Nou willen jullie nog wel vlees eten na het zien van dat offeren? En ben heel erg benieuwd of jullie inmiddels al in Tibet zitten, of het gelukt is! Hoop et wel voor jullie! Als ik zo de verhalen lees, vliegt de tijd voorbij voor jullie! Echt leuk om jullie verhalen te lezen! Wat vinden ze eigenlijk van je kurllen jan? Ik kijk weer uit naar het volgende berichtje!

Liefs Gabrielle

• 11 April 2009 - 06:45

Linda:

Heeej Nathan en janneke!
    Wat een verhaal zeg.. tjonge.. t gebeurt dus echt ;) Ik hoop dat het lukt om naar Tibet te gaan! Veel plezier!
    Liefs, Linda

Nathan en Janneke

Hallo! Wij (Nathan en Janneke) zullen op 21 januari vertrekken naar Azie om daar 4 maanden rond te reizen. We zullen onze reis beginnen in India (Delhi) en daarna reizen we naar Nepal. Vanuit Nepal vliegen we naar Tibet om van daaruit de trein te nemen op weg naar Beijing. Vanuit Beijing zullen we naar Shanghai vertrekken om vervolgens daar met de boot naar Japan te varen. Op 13 mei vertrekken wij weer uit Tokio om vele uren later aan te komen in Brussel. Op dit moment zijn wij nog druk bezig met het regelen van de laatste dingen voor onze reis. Op deze site kunnen jullie lezen wat we allemaal zullen meemaken! Groetjes Nathan en Janneke.

Actief sinds 01 Jan. 2009