Regen, onweer en meer verrassingen! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathan en Janneke - WaarBenJij.nu Regen, onweer en meer verrassingen! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathan en Janneke - WaarBenJij.nu

Regen, onweer en meer verrassingen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathan en Janneke

30 Maart 2009 | Nepal, Kathmandu

Hallo!
Als het goed is staat er een foto op de site! Na veel gedoe is het gelukt om er 1 foto op te zetten, daarna weigerde de computer wederom wat ik ook deed. Maar het is iig een mooie foto van ons uitzicht in Pushkar ;)
Verder is er weer ontzettend veel gebeurd natuurlijk!
We zijn met de nachttrein van Udaipur naar Delhi gereisd. De trein vertrok netjes om 18:30 en Nathan en ik zaten bij 6 Indiase mannen. Hoe langer de treinreis duurde, hoe luidruchtiger ze werden en hoe meer lol ze hadden. Erg grappig om te zien omdat Indiase mensen heel leuke gebaartjes maken bij discussies :P Op een gegeven moment begon de man naast mij met me te praten en vond dat de rest van het gezelschap ook maar alles in het engels moest zeggen zodat wij konden mee luisteren. Dat resulteerde natuurlijk weer in prachtig engels en menig vraag over 'Slumdog Millionaire' en of wij wel wisten dat die film 8 oscars had gewonnen. Ze zijn er hier erg trots op!
Toen de man naast mij erachter kwam dat Nathan geschiedenis had gestudeerd had hij ook een vraag voor hem. Namelijk: "Why is... finish finis finis finis?" Of dat was dan ten minste wat Nathan en ik ervan konden maken. Dit zorgde natuurlijk weer voor hilariteit bij de mannen en na een aantal keer kwamen we erachter dat hij iets wilde vragen over Venetie en het niveau van het water daar. Veel verder dan dat zijn we echter niet gekomen :P
Rond tien uur kroop iedereen netjes in zijn bed en gingen de lichten uit.
De volgende ochtend werden we gewekt door het altijd enthousiaste mannetje dat thee verkoopt met de woorden "chai chai chai chai chai chai chai". Daar slaap je toch niet doorheen ;)
Ik was 's nachts al een aantal keer flink misselijk geweest en voelde me ook niet lekker toen we de trein uitstapten. Daar werd het nog minder en voelde ik me ook nog eens duizelig.. Uiteindelijk een riksja gevonden die ons ziek en wel naar het hotel reed en daar begon de pret pas echt. Ik kreeg 39.5 graden koorts, overgeven, alles deed pijn, diarree, enz. De standaard klachten die iedereen schijnt te krijgen en ik dus krijg in de laatste 2 dagen India. Ook Nathan was niet helemaal lekker, dus we hebben het vermoeden dat we in de trein iets opgelopen hebben.
Dit hield echter wel in dat we helaas niet naar de Taj Mahal konden :( Het vliegticket naar Nepal was al geboekt en ik was te ziek voor een uitstapje.
Uiteindelijk maandag mezelf volgestopt met diarreeremmers en toen zijn we heelhuids aangekomen in Nepal, Kathmandu. Echt prettig was anders, maar we wilden de vlucht ook niet annuleren.
In het hotel een paar dagen uitgeziekt en aangesterkt. We ontdekten zelfs een bakkerijtje waar ze stokbrood verkopen! Na 5 broodloze weken was het voor een broodfan als ik het lekkerste wat ik in tijden had gegeten!
Inmiddels zijn we allebei weer opgeknapt en hebben we al een groot deel van Kathmandu gezien. Mooie stad! Het is hier een stuk schoner dan in India (vooral dankzij het gebrek aan koeien hier) en het weer is heerlijk! Alleen 's avonds wil het nogal eens omslaan en we hebben al regenbuien en onweer gehad. Maar dat is tot nu toe alleen 's avonds en wij vinden het heerlijk na het snikhete India!
Verder is de elektriciteit hier ook heerlijk geregeld! Alles valt hier regelmatig uit en op onze hotelkamer hebben we meestal alleen stroom tussen 4 uur 's middags en 11 a 12 uur 's avonds :D
Wij genieten inmiddels in ieder geval van de regen en het stokbrood!
Groetjes Nathan en Janneke.

  • 30 Maart 2009 - 15:16

    Gabrielle:

    He Nathan en Jan!

    Wat leuk om weer wat te horen! Er staan twee foto's hoor op de site!;) ook nog een van een aap! Nu zitten jullie dus in Nepal, ben heel benieuwd hoe het verder zal zijn daar!!

    Genietse!

    Veel liefs, Gab!

  • 30 Maart 2009 - 16:42

    Anne:

    Dag Jan en Nathan! en wanneer komen de foto's met jullie erop en azië op de achtergrond ;) Haha.. lekker geregeld allemaal daar. Maar ik ben blij om te horen dat jullie het nog zo naar jullie zin hebben! Veel plezier nog in Nepal en ik kijk weer uit naar het volgende nieuwtje!

    Dagdag!! en liefs uit het nu zonnige nederland!

  • 03 April 2009 - 06:58

    Hanneke:

    Hey Jan en Nathan!
    Super verhalen allemaal!
    Ik zit me nu af te vragen waarom ik jou niet overtuigd heb mij in je tas te verstoppen ;)
    Ik ben blij dat het zo leuk is en zo goed gaat allemaal! En dat je lekker aan het genieten bent van alles daar, zelfs van de muisjes in de trein ;)
    Heel veel plezier nog!

    Liefs,
    Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathan en Janneke

Hallo! Wij (Nathan en Janneke) zullen op 21 januari vertrekken naar Azie om daar 4 maanden rond te reizen. We zullen onze reis beginnen in India (Delhi) en daarna reizen we naar Nepal. Vanuit Nepal vliegen we naar Tibet om van daaruit de trein te nemen op weg naar Beijing. Vanuit Beijing zullen we naar Shanghai vertrekken om vervolgens daar met de boot naar Japan te varen. Op 13 mei vertrekken wij weer uit Tokio om vele uren later aan te komen in Brussel. Op dit moment zijn wij nog druk bezig met het regelen van de laatste dingen voor onze reis. Op deze site kunnen jullie lezen wat we allemaal zullen meemaken! Groetjes Nathan en Janneke.

Actief sinds 01 Jan. 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 7933

Voorgaande reizen:

23 Februari 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: