Ziekenhuis... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Nathan en Janneke - WaarBenJij.nu Ziekenhuis... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Nathan en Janneke - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nathan en Janneke

16 Januari 2009 | Nederland, Utrecht

Helaas... deze dag is heel anders verlopen dan we hadden gehoopt! Zoals een aantal mensen al wisten, had ik (Janneke) al een aantal dagen rode bulten op mijn onderbenen die erg veel pijn deden. De dokter zei dinsdag echter dat het waarschijnlijk niets ernstigs was en ik moest maar een hormooncreme smeren dan zou het wel weg trekken. Jammer genoeg werden de bulten alleen maar dikker, mijn benen zwollen op en ik kreeg zo'n spierpijn in mijn kuiten dat ook lopen erg pijn deed. Daarom besloot ik vandaag (vrijdag) toch maar om nog een keer naar de dokter te gaan. Toen deze (andere) dokter mijn benen zag, schrok ze enorm en heeft ze me meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar kwam ik bij de dermatoloog terecht en werd vrijwel onmiddelijk de diagnose 'erythema nodosum' gesteld. Oftewel, een ontsteking van het vetweefsel onder de huid. Een zeldzame (tijdelijke) huidafwijking die op zich niet gevaarlijk is, maar wel pijnlijk. Waar dit vandaan komt is nog niet zeker, maar waarschijnlijk heeft het te maken met een heftige oorontsteking die ik een aantal weken geleden heb gehad. Er moesten echter ook nog andere oorzaken uitgesloten worden, dus moest ik ook nog een aantal onderzoeken ondergaan. Er werd een stukje huid weg gehaald, ik moest bloed prikken, urine inleveren, er werd een rontgenfoto van mijn longen gemaakt en ik moest een mantoux test doen om te controleren op tbc. Al met al, hebben we behoorlijk lang in het ziekenhuis gezeten en werden we van het ene kamertje naar het andere kamertje gestuurd. Over ongeveer drie weken krijg ik de uitslag van alle testen.
Tot die tijd kunnen Nathan en ik dus sowieso niet op reis... Dat is toch wel ontzettend balen en daar hadden we eigenlijk niet op gerekend. We hebben meteen na het ziekenhuisbezoek allemaal dingen geannuleerd, en mensen gebeld om te vertellen dat we voorlopig niet gaan reizen. We zijn wel van plan om onze reis uiteindelijk nog te maken, maar wanneer hangt een beetje af van de uitslag van de onderzoeken en de staat van mijn benen. Op dit moment doen mijn benen nog erg veel pijn (hoewel ik wel twee prachtige,hippe steunkousen a la oma heb gekregen)en dit kan nog 3-6 weken duren. Het is dus even afwachten, maar zodra we meer weten, zetten we dat weer op de site.
Nu gaan we maar bedenken wat we dan de komende drie weken gaan doen... Want die zijn opeens wel heel kaal zonder werk en reis ;)
Groetjes Nathan en Janneke.

  • 19 Januari 2009 - 13:38

    Angela:

    Dat is enorm balen.

  • 30 Januari 2009 - 07:41

    Marko 'Lev' Bosscher:

    Wat balen zeg, nou beterschap dan maar.. je hebt in ieder geval de tijd om te herstellen :\

    Mochten jullie nou heel erg verlegen zitten om dingen om te doen, in de tijd dat jullie moeten wachten voor jullie naar Azië kunnen, dan kan ik de Utrechtse Fortenroute aanraden ;-)

  • 11 Februari 2009 - 09:25

    Martin:

    Ha Jan en Nathan,
    Het avontuur gaat nu echt beginnen. Heel veel plezier! ...En de reis zal vast een mooie leerervaring zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathan en Janneke

Hallo! Wij (Nathan en Janneke) zullen op 21 januari vertrekken naar Azie om daar 4 maanden rond te reizen. We zullen onze reis beginnen in India (Delhi) en daarna reizen we naar Nepal. Vanuit Nepal vliegen we naar Tibet om van daaruit de trein te nemen op weg naar Beijing. Vanuit Beijing zullen we naar Shanghai vertrekken om vervolgens daar met de boot naar Japan te varen. Op 13 mei vertrekken wij weer uit Tokio om vele uren later aan te komen in Brussel. Op dit moment zijn wij nog druk bezig met het regelen van de laatste dingen voor onze reis. Op deze site kunnen jullie lezen wat we allemaal zullen meemaken! Groetjes Nathan en Janneke.

Actief sinds 01 Jan. 2009
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 8196

Voorgaande reizen:

23 Februari 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: